26 Eylül 2012 Çarşamba

Pazarlık Allah'ın emri :)


Pazarlık nasıl yapılır, pazarlık nasıl yapılmalıdır?
Pazarlık etmek, hem satış yapan kişi için hem de müşteri için önemli bir kavramdır. Her şey gibi pazarlık etmenin de bir adabı ve şekli vardır.
1. Adım
Ürünü kötülemeyin
Ürünü kötüleyerek fiyatı düşürmeye çalışmayın. Bu durum satış yapan kişiyi sinirlendirebilir.
2. Adım
Kıyaslama yapmayın
Başka yerde aynı şeyin daha ucuza satıldığını söylemeyin. Aynı ürünü daha ucuza alabileceğiniz bir yer varsa, satıcı size oradan almanızı söyleyebilir ve pazarlık süreci başlamadan biter.
3. Adım
Fiyatı çok düşürmeyin
Abartılı bir indirim talep etmeyin. 3 kuruşluk bir şeyi 1 kuruşa almak isterseniz pazarlık açmaza girer. Satıcı sizin gerçek alıcı olmadığınızı düşünüp indirim yapacağı varsa da yapmaz.
4. Adım
Kararlı olun
Satıcıdan makul bir indirim istediyseniz eğer, kararlı bir şekilde daha fazlasını ödemeyeceğinizi söyleyin.
5. Adım

Yüksek sesle pazarlık yapmayın
Diğer alıcıların da aynı indirimi isteyip, size yapılacak indirime mani olmamaları için, pazarlık ederken satıcının yanına gidin ve sadece onun duyabileceği şekilde konuşun.
6. Adım
Dikkat edin
Satıcıların; “alış fiyatım bu”, “ben kar etmiyorum”, “zarar ederim” gibi anahtar sözcüklerine aldanmayın.
7. Adım
Satıcıyı kızdırmayın
Pazarlık sonucu satıcı size bir miktar indirim yaptıysa daha fazlasını talep etmeyin. Israrlı tutumlar satıcıyı kızdırabilir.
Araştırmalar, bir ürünü pazarlık sonucu fiyatının çok altına alan kişinin, aynı malı uzun bir pazarlık sürecinden sonra küçük bir indirimle alan kişiden daha tatminsiz olduğunu göstermiştir. Alışverişlerde mutlu son; bir ürünü değerinin çok altına almak değil, o ürünü hem satıcıyı hem de alıcıyı mutlu edecek bir fiyata almaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder